הדמייה של עץ בתוך בתוך גרעין

יועצי איכות סביבה – מיהם ומה תפקידם בשטח?

לשמחתנו הרב השנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר אנשים המסייעים בהעלאת המודעות לאיכות הסביבה. למעשה נושא זה כבר תופס מקום נרחב ומרכזי בתחומים רבים בחיינו ולשמחתנו כיום גם בתחום האדריכלות והבנייה. בניה ירוקה במדינות רבות בעולם היא כבר דבר שבשגרה בעוד שבישראל אנו התחלנו להתעורר רק בעשור וחצי האחרונים כאשר החלו להיבנות בישראל בניינים בעלי תקן לבניה ירוקה. כיום על פי חוק הבניה בכל רחבי הארץ של מבנים חדשים מחייבת בעמידה בתקן 5281 של בניה ירוקה בדירוג של לפחות כוכב אחד. חוק זה נכנס לתוקף במרץ 2020, כאשר עודכן כי יכנס בהדרגה לבניית מבנים בכל רחבי הארץ. כל לבנות בניין תחת התקנים של בניה ירוקה צריך להתייעץ עם מומחה בתחום. מומחה זה נקרא יועץ איכות סביבה. אנו בחברת WAWA מספקים שירותי ייעוץ וליווי בתחום הבניה הירוקה ומובילים מאות פרויקטים של בניה ירוקה בישראל ובעולם. 

מהי בנייה ירוקה ומהו התקן לבנייה ירוקה בישראל?

בניה ירוקה היא שם כולל לתהליך תכנון ובניה עדכני של מבנים מסוגים שונים, אשר רותמים את משאבי הטבע לאורח החיים היומיומי של הדיירים והמשתמשים במקום, עושה שימוש בחומרי גלם מתכלים ולא מזהמים וכן משלבת מערכות טכנולוגיות מתקדמות לטובת שמיה על איכות הסביבה והאוויר שלנו בכדור הארץ, הפחתת הזיהום שאנו בני האדם יוצרים ועל הדרך נוכל ליהנות מאורח חיים איכותי יותר, חסכוני יותר בתשלומים וכמובן בריא יותר. כדי שמבנה מסוים יקבל היתר של בניה ירוקה עליו לעמוד בתקנים הנדרשים לכך. התקן הישראלי לבניה ירוקה הוא תקן 5281 אשר מחבר אליו גם תקנים נוספים כמו התקן להנחיות תרמיות למבנים, התקן לדירוג אנרגטי של מבנים והתקן לאיכות האוויר במבנים. 

מיהו יועץ איכות סביבה ומה תפקידו?

יועץ סביבתי (או יועץ לאיכות הסביבה) הוא איש מקצוע המתמחה לעניינים סביבתיים, ניצול נכון של משאבים טבעיים, חיסכון באנרגיות מלאכותיות ועוד. איש מקצוע זה נחוץ מאוד לליווי כל פרויקט בניה המתיימר לקבל אישור של בניה ירוקה. יזם הפרויקט, ביחד עם הקבלן והאדריכל של הפרויקט, מתייעצים ומתלווים אל היועץ הסביבתי שיבצע בדיקות מקיפות ויכין דוח מעודכן ומסודר בנוגע לכמה פרמטרים חשובים: ביניהם רמת זיהום סביבתית קיימת ופוטנציאלית, כיצד ניתן לעצור אותה, מהי השמישות במשאבים הביתיים ומשאבי המבנה, כיצד להפחית מהמשאבים הללו מבלי לפגוע באיכות החיים, כיצד לעשות שימוש בחומי גלם לא רעילים שלא פולטים גזי חממה. לשכירת יועצי איכות סביבה לפרויקטים שלכם יש יתרונות רבים וחשובים.

היתרונות של שכירת יועץ סביבתי לפרויקט שלכם

  • צמצום הפגיעה הסביבתית – יועץ סביבתי לפרויקט שלכם יוכל לזהות בחומרי גלם שונים הקיימים בסביבת הפרויקט או בפרויקט עצמו העשויים לגרום לזיהום סביבתי או פגיעה בריאותית בדיירים. לאחר מכן ימליץ כיצד להפחית או למנוע את הסכנה על ידי שימוש בחומרים חלופיים או מערכות שונות.
  • חיסכון במשאבים – חיסכון במשאבים יכול לסייע לכם גם לחיות בריא יותר, גם ליהנות מחיסכון אנרגטי שיחסוך לכם בעלויות החודשיות וגם כמובן לתרום לסביבה ידידותית ונקייה יותר. יועץ סביבתי מקצועי יוכל לזהות במהירות כיצד להפחית את השימוש במשאבים שונים וזאת מבלי לפגוע באיכות החיים שלכם או לתת לכם הרגשה שאתם "חוסכים" משהו. הכוונה היא לא לצמצם את כמות המים היומית שאתם משתמשים על ידי כך שלא תהיה זרימה מספיק טובה בזרם אלא למשל על שימוש במערכת מיוחדת שתמנע טפטוף של המים לאחר השימוש או שימוש במי המזגן לצורך השקיה למשל. גם בחשמל אפשר לחסוך על ידי שימוש בנורות מסוג מסוים במקום נורות אחרות או אפילו על ידי החלפת שנאי בקיר, שלא תרגישו בכלל בהבדל אולם בפועל אתם חוסכים בחשמל ואנרגיה.
  • איטום ובידוד טובים יותר – האם ידעתם שבית מבטון הנבנה בסמוך לכביש אספלט הוא מתכון  ליצירת גזי חממה הנפלטים ממנו? ובכן יועץ סביבתי מקצועי ומנוסה יסייע בהפחתת הסיכון לפליטת גזים רעילים, שמירה על הסביבה והפיכת הסביבה ליותר נעימה וידידותית עבורכם על ידי חומרי איטום ובידוד חלופיים ולא רעילים.

 

שירותים בסיסיים ומשלימים של יועצי איכות סביבה

היועץ הסביבתי הוא חשוב מאוד במערכת התכנון והבנייה של המבנה הירוק שלכם. בין שירותיו השונים ניתן למצוא ניתוחים לאילוץ תכנון וקריטריונים לביצוע, בניית אסטרטגיה להשגת יעדים ירוקים רלוונטיים, ניתוח ביו-אקלימי ועמידה בדרישות התקן לבניה ירוקה בישראל. ניתוח אנרגטי, ניתוח חזיתות המבנה ועוד. יועץ סביבתי של WAWA, החברה המובילה בתחום ייעוץ וליווי בניה ירוקה בישראל, יוכל לספק לכם סימולציות שונות שיעזרו לכם לתכנן בצורה נכונה את המבנה ובהתאם לתקנים הנדרשים. בין הסימולציות השונות תוכלו למצוא סימולציה לניתוח אקלים, סימולציה לאנרגיה תרמית, סימולציה לניתוח הגיאומטרי של המבנה, ניתוח התאורה הטבעית במבנה עצמו ובחלקים השונים בו ועוד. באמצעות שירותים אלה ואחרים של יועץ איכות סביבה של WAWA תוכלו לא רק לעמוד בתקנים הנדרשים לבניה ירוקה אלא גם באמת לתרום לחיסכון משמעותי במשאבים, העלאת איכות חייהם של הדיירים במקום ועוד.

You Might Also Like