מבית רגיל לבית חכם

מה חשוב לדעת לפני הרכישה?

מדובר על איכות חיים שאינה נדרשת לשיפוץ מיוחד בבית או להוצאות כלכליות גבוהות. מערכת בית חכם מבצעת עבורכם את הדלקת המערכות החשמליות השונות וכיבוין (מיזוג, תאורה, תריסים, השקיה, מחשב, טלוויזיה, מערכת שמע, חימום, שער כניסה, מערכת אזעקה ועוד).

מערכת הבית החכם נתמכת במערכת החשמלית שכבר קיימת בבית. ניתן לבצע כל הדלקה וכיבוי על ידי שלט מרכזי, מערכת מחשב, סלולרי חכם (על ידי שימוש באפליקציה ידידותית למשתמש). מערכת בית חכם מאפשרת תכנון של כמה הוראות לשעות הנדרשות ובכך מועילה גם לציבור שומר השבת.

האם באמת ניתן לדעת מה קורה בבית כאשר לא נמצאים בו?

תלוי במערכת החשמלית הנרכשת. חלק מהמערכות של הבית החכם המוצעות לציבור המעוניין מופעלות על ידי מערכת שהיא חד כיוונית. במערכות אלו לא ניתן לדעת האם מזגן או דוד, לדוגמה, הופעלו כאשר מי שהפעיל אותם עשה זאת על ידי לחיצה ידנית על המכשיר עצמו ולא על ידי לחיצה על כפתור המחובר למערכת הבית החכם. מערכות אחרות מאפשרות לשלוט בכל מה שקורה בבית ולא משנה כיצד הופעל המכשיר החשמלי.

האם כל מערכת בית חכם מפעילה את כל המערכות החשמליות בבית?

לא בהכרח. קיימות מערכות כגון אלו השולטות רק על גלילת התריסים או על גופי התאורה, ואין להן שליטה על מערכות המולטימדיה וההשקיה לדוגמה. חשוב להבהיר בעת הרכישה של מערכת חכמה אילו מערכות היא אמורה להפעיל ועל אילו מערכות לפקח.

מה מפעיל את מערכת הבית החכם?

על מנת להפעיל את המערכת ניתן לעשות שימוש במגוון של שלטים כגון: מחשבי כף יד, מחשבים ניידים ונייחים, שימוש באינטרנט, לחצנים המקובעים לקירות, טלפון נייד, מחזיקי מפתחות (שלטים), מסכי מגע ועוד.

אולי יעניין אותך:  סורגים שקופים – לא רק הגנה, גם אסתטיקה

הערה חשובה לעתיד לבוא

מערכת בית חכם מסוגלת כיום לפעולה מסוימת. סיבות טכניות מגבילות את מספר התקנים בהם ניתן לעשות שימוש, תקנים רבים מדי עלולים, עדיין, לגרום למערכת להיות יעילה פחות, התשתיות אינן מספקות להוספת תקנים רבים מדי והשטח של לוח החשמל עלול להיות קטן מדי.

אבל לצד כל אלה הרי ברור כי כמו כל עניין טכנולוגי מדובר על נושא המתפתח כל הזמן, ולכן בעת רכישת מערכת חכמה יש לבדוק שמדובר על מערכת שתוכל לאפשר התפתחות עתידית במקרה בו מתווסף חדר בבית או התאמתה לאחר שיפוץ וכדומה.

המודולריות חשובה לאין ערוך

מערכת הפתוחה לשינויים וגמישה מאפשרת ללקוח ליהנות לאורך שנים מאיכות חיים ומנוחות ביצוע. חשוב שיהיה ניתן לשנות את הפקודות ואת תכניות הפעולה על פי הצרכים המשתנים של בני המשפחה היות ואלה, מן הסתם, משתנים. הדינאמיות של המערכת החכמה אמורה להיות נוחה לביצוע בני הבית על מנת למנוע הזמנת אנשי מקצוע אחת לכמה זמן, הדורשים את שכרם בכל ביקור. הדגמה של שינוי הפקודות חשובה לאחר התקנתה בבית.

מומלצת מערכת בעלת תכנות עצמאי. יחד עם זאת חשוב להיות מצוידים באיש קשר המכיר את המערכת שנרכשה לייעוץ או לשאלה טלפונית כולל תכתובת מיילים נוחה. מערכת בשפה נוחה חשובה לנוחות המשתמשים.

לסיכום, מערכת הבית החכם משרתת את בני הבית ומאפשרת כיבוי של מערכות חשמליות מרחוק והדלקתן. חשוב שהמערכת תהיה ידידותית למשתמש כדי שניתן יהיה לשנות את ההגדרות הפנימיות שלה בקלות.

עדיף לרכוש מערכת פתוחה המסוגלת לצמוח יחד עם הבית, כלומר להרחיב את פעולותיה אם תידרש לכך. מערכת בית חכם יעילה יכולה לספק כמה וכמה פקודות בשרשרת ובכך להקל על בני הבית ולחסוך בהוצאות חשמליות ובהוצאות המים. מדובר על איכות חיים שאינה נדרשת בשינוי תשתית מהותי בבית.

אולי יעניין אותך:  תפירת וילונות – האם כדאי לקנות וילון מחברה שגם תתפור אותו?
You Might Also Like